23948sdkhjf

Strøgbutikker må inddrage kældre og 1. sal

Internationale brands har for alvor fået øjnene op for København.
Butiksgaden Strøget i København bliver mere og mere populær, og nu er forretningerne i stigende grad begyndt at inddrage 1. salen, kældre og baggårde til butik, skriver estatemedia.dk.

Det sker fordi, priserne på ejendomme på Strøget er steget kraftigt.

– Det betyder også, at den pris, som investorerne skal betale for en strøgejendom, er skudt kraftigt i vejret i de seneste år og presser afkastet. Derfor kan de tilhørende kvadratmeter, hvis de udnyttes til butiksdrift, øge indtjeningspotentialet for ejendommen og dermed være en årsag til, at investorerne tjener penge på disse ejendomme, siger Stig Plon Kjeldsen, analysechef i Nybolig Erhverv.

Nogle af de butikker, der har gentænkt deres pladsanvendelse på Strøget er Søstrene Grene, Zara og H&M.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078